Nebývalého úspěchu se dostalo nové generaci vozu formule E, když na sociálních ihned po oficiálním uveřejnění vzplanuly doslova nekončící „ovace.“ Jak ale reagovali ti, co do auta v příštím roce usednou?
Minimálně po další tři sezony se budou fanoušci formule potkávat s tímto novým vozem. Přesněji mezi roky 2018 – 2021. Velkou novinkou však je i původ designu, jež komplet spočinul na bedrech Mezinárodní automobilové federace FIA. Vůbec poprvé v historii. Hlavní řídící orgán motorsportu si při své premiéře, soudě dle ohlasů na sociálních sítích, připisuje pořádný úspěch. Na prototyp se totiž linou jen slova chvály.
Ovšem ne každému se musí nutně zamlouvat. Na názor byly dotázáni už i někteří piloti formule E a ne všichni se vyjadřovali příliš vroucně. Nick Heidfeld třeba přiznal, že od vozu očekával daleko více.
„Když budu upřímný, pak si myslím, že s designem mohli zajít ještě dále. Co jsem viděl, tak v některých oblastech vypadá velmi dobře, ale nepřítomnost zadního křídla zabere chvíli zvykání. Nemohu říci, že se mi to moc líbí a samozřejmě to znamená i méně prostoru pro týmové partnery, barvy apod.,“ uvedl Heidfeld.
How cool is that? Future is now ??⚡? https://t.co/Gog5ygPXuD
— Daniel Abt (@Daniel_Abt) January 30, 2018
Batmobile or #Gen2 @FIAFormulaE car? Can’t wait to drive it like a superhero next season! @TecheetahFE #FIA #ABBFormulaE pic.twitter.com/pyeLUWavP6
— Jean-Eric Vergne (@JeanEricVergne) January 30, 2018
Is looking great the new car of @FIAFormulaE for the next championship ?????? https://t.co/FKpO44oZpz
— Felipe Massa (@MassaFelipe19) January 30, 2018
„Jsem celkovým vzhledem auta nadšen. Myslím, že extra výkon a systém brake-by-wire napomůže pilotům jet více na limit. Bude možné předjíždět více než tomu je v současnosti. Bude to skvělé pro nás i pro fanoušky,“ sdělil naopak pilot týmu DS Virgin Racing Alex Lynn, u něhož velkým osobním tématem je i velký difusor.
Právě v DS se nechali slyšet, že nové auto bude pro piloty zároveň lépe ovladatelné. U současného monopostu totiž spatřují nedostatky zejména v rozložení váhy a tedy i těžiště, které mají být v příštím roce minulostí. Obavy ovšem panují právě ze systému elektronického brzdění brake-by-wire. Podle šéfa DS Performance, Xaviera Mestelana-Pinona, bychom mohli v důsledku toho přijít o pořádný kus podívané.
Significantly better looking FE car @FIAFormulaE has rocked the motorsport boat. Lookout @f1 #F1 #FormulaE https://t.co/jW6GGOMtdo
— Damon Hill (@HillF1) January 30, 2018
cannot wait to get this all red and chrome for @DragonRacing next year!
congratulations @FIAFormulaE stellar job!#formulaE #DragonRacing pic.twitter.com/LLd4n6hz49
— Sean Bull Design (@seanbulldesign) January 30, 2018