Česká republika přitahuje pozornost fanoušků motoristického sportu z celé Evropy. Po pauze vynucené epidemií koronaviru a nemoci covid-19 bude totiž v srpnu dějištěm dvou významných podniků. O víkendu 7. až 9. srpna přivítá brněnský Masarykův okruh Velkou cenu České republiky, tedy závod světového šampionátu Moto GP. O víkendu 28. až 30. srpna zahájí tradiční Czech Truck Prix na mosteckém autodromu se zpožděním letošní sezonu evropského šampionátu okruhových tahačů European Truck Racing Championship (ETRC).

Na poslední srpnový víkend byl naplánován i jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín. Její ředitel Miloslav Regner ale 1. července na tiskové konferenci oznámil novinářům, že se závod, který měl být součástí českého i evropského šampionátu, přesouvá na příští rok. Vedle ekonomických důvodů se pořadatelé obávají i možných budoucích omezení právě v souvislosti s epidemií koronaviru. „Srdce říkalo ano, hlava ne. Bylo to jedno z největších rozhodnutí, které jsem musel udělat,“ uvedl ředitel.

Velká cena České republiky Moto GP v Brně, kterou pořádá spolek Jihomoravského kraje a města Brna, je pro letošní rok i příští sezonu ekonomicky zajištěna. Město oba závody podpoří částkou 30 milionů korun. Brněnští zastupitelé zároveň odsouhlasili výši zalistovacího poplatku za licenci, na níž se dohodli s promotérskou společností Dorna. Pro letošní ročník je poplatek ve výši jednoho milionu eur, pro příští ročník pak ve výši šesti milionů eur. Pětaosmdesáti miliony korun přispěje na závody v letech 2020 a 2021 stát, dalšími desítkami milionů korun kraj.

Stále se však neví, zda se letošní ročník pojede zcela bez diváků, nebo s omezeným počtem lidí na tribunách. Před letošní brněnskou zastávkou Moto GP začátkem srpna se přerušený šampionát znovu rozjede dvěma červencovými závody v Jerezu ve Španělsku.

Problém s povoleným počtem diváků řeší i pořadatelé Czech Truck Prix, nejprestižnějšího a nejnavštěvovanějšího podniku každoročního kalendáře mosteckého autodromu. „V současné době počítáme s rozdělením návštěvníků v areálu autodromu do pěti sektorů po tisíci lidech, a to v každém ze tří dnů závodního víkendu. Výrazný pokles výnosů ze vstupného je samozřejmě frustrující, stejně jako nastavit podmínky, jež budou vyhovovat požadavkům sponzorů a partnerů. Bez jejichž finanční pomoci je uspořádání závodu evropského šampionátu prakticky nemožné,“ vysvětlila obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.

Seriál mistrovství Evropy v závodech tahačů by měl být letos jen šestidílný. Oproti původním plánům se kvůli epidemii koronaviru neuskuteční závody na Nürburgringu v Německu a na Slovakia Ringu. Czech Truck Prix na konci srpna by tak měla být první akcí sezony. Pokud nenastanou žádné nepředvídatelné okolnosti, bude následovat belgický Zolder (12. a 13. září), španělská Jarama (26. a 27. září), Hungaroring v Maďarsku (17. a 18. října), proslulý okruh Le Mans ve Francii (7. a 8. listopadu) a italské Misano (14. a 15. listopadu).

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Sdílej

Sdílej s přáteli.